14 oktober 2007

Nä, inget scrappat

Jag har helt tappat lusten. Blir nog snart en loppis här i mitt scraprum typ. :D

Så, vad har jag roat mig med istället. Jo, jag har fixat till här hemma. Igår städade vi en hel massa på övervåningen. Sorterade ut gamla kläder jag inte vill ha längre. Mamma och pappa var här och vi tog alla en långpromenad i solen. Jätteskönt. Samuel somnade i nya vagnen. :)
Sen åkte vi till IKEA och handlade lite tyg och sen vidare till Pizza Hut för en näringsriktig middag ;) och efter det köpte vi juice på Willys. Jo, de är de enda med god och billig juice. :D
Vi höll oss borta från internet mest hela dagen också. Så himla skönt.

Idag har vi gjort samma sak. Vem behöver internet liksom? Vi drog till Biltema och fixade lite grejer vi behövde. Köpte även en väska till ett av mina scrapoffer. Vad säger ni om den här? Bara 99 spänn!



Efter Biltema drog vi till IKEA. Igen. Behövde lite mer tyg... :D
Sen har jag sytt överdraget till vår sänggavel. Det var ju inte en dag för tidigt... typ mer som 1½ år sent! :-o
Men nu är det jättefint. Synd att jag kom på EFTERÅT att jag vill att bottenfärgen ska vara mörkblå. Så jag måste köpa annat tyg och fixa det. :D
Men det var inte så jobbigt just den delen så det är lugnt...
Sen har jag sytt gardin till Samuels rum också och så har vi satt upp en gardinstång så nu sitter den där. SEr så hemtrevligt ut så. Ska nog stämpla lite månar på eller nåt...

Och nu, nu sitter jag här och funderar på om jag ska försöka mig på att göra lite julkort med julstjärnan och fernbladen jag gjorde till Robban (kommer upp som gratismall i shopen snart) eller om jag ska göra en snabbscrap för att se om jag kan kickstarta scraplusten.

Maken sitter och supportar sin pappa på att få igång datorn. Eller datan, som svärfar säger... Vi är alltså på "ja, och då trycker du enter. Den där stora knappen till höger. Just ja, den. Nej, www är alltså dubbelve-dubbelve-dubbelve-punkt-d-n-punkt-ess-e"
Ni förstår att maken är något frustrerad va?

Tjing!

4 kommentarer:

joggemia sa...

På fråga A svarar jag: Ja, du ska göra ett par julkort.

På fråga B svarar jag: Ja, du ska göra en snabbscrap.

På fråga C säger jag: Jippie! Mer gratisgrejor på G!

Ha det gott!

Kram Mia

Ms Garbo sa...

...det är ju lite attityd att det står BILTEMA på den ;)

Jeez sa...

Du menar att man kan få köpa alla dina saker?!? *drömmer lite* ;-)

Essa, du kan ju alltid blinga över den! Fast en fördel är att du kan låtsas vara hentverkare på t-banan med den, med en rosa/brun går ingen på det...

Scrapangel sa...

Meh, inte kan du sluta ;) snart är lusten tillbaka igen serru.

Den där sortens support har maken med svärmor. Oj, vad han är pissed efteråt och säger att hon måste gå en kurs NU... hahaha oj vad folk kan vara roliga.

Härligt att du har kommit in i inredningstagen. Kramen!