05 oktober 2007

En till från förra veckan

Här kommer en LO från förra veckan igen.
Jag har lite problem med att det står mamma ledig. Inte mammaledig. Jag klarar inte särskrivningar. Detta är terapi. Ungefär som att folk börjar stava av sina rubriker på alla möjliga konstiga sätt så att det inte ens blir begripligt. Oj... jag har så svårt för det.
Typ:

Blåb
ärspl
ockning

Det blir ju bara inte bra alltså... hoppas den trenden försvinner å det snaraste så mina språkfascistiska läggningar kan lugna sig.


Den orange ramen är skuren med Robban. Mall finns i shoppen. Där finns även färdiguskurna ramar i svart eller vitt. Önskar du nån annan färg är det bara att hojta till på mailen. :) Jag är inte den som är den.

Jag glömde ju en till rolig grej igår också. Fick ju tre mail om publicering i nån amerikansk tidning. Har aldrig själv hört talas om tidningen (Legacy eller Somerset memories), men jag är ju inte den allvetande skräphögen å andra sidan...
Hursomhelst är det kul att få tre LOs requestade (jo, för språkfascisten säger att det heter så på svenska... joråsåatt) på en gång. Bara sådär. *lite smålycklig*

Idag har jag haft en liten snorboll hemma. Oj vad han är snorig. Alla andra barn i världen måste vara överlyckliga nu som inte har något snor i sina näsor. Samisen har snott alltihop.
Vi åkte till Barkarby (han är ju pigg ju...) för att shoppa skor, men se det fanns bara röda skor med blommor på. Var det så svårt att göra ett par skor UTAN blommor så även killar kunnat få de fina röda skorna? Neeeeej, men sy dit lite blommor så ni tappar en målgrupp *surar*

Vad mer... jo, Carina har laddat upp en ny fin LO i sin blogg med lite peterlinasaker på. :)

Nu ska jag nog scrappa lite... eller också inte. Vi får se.

7 kommentarer:

KarinSN sa...

Somerset memories är en ljuvlig, lite lyxigare tidning med mycket mixed media. En av mina favoriter! Mer referensverk än titta och slänga. Så Grattis! Det är inte tokigt pinkat! samma förlag som gör en massa fina korttidningar också med mycket fint collagestuk. Hade du bott närmare hade du kunnat få glutta i de jag har här hemma.

Fin LO som alltid! gillar det enkla och lekfulla. som alltid :-)

MiaMaria sa...

Fin LO, och mamma ledighet fungerar ganska bra. Helt klart bättre än att dela upp orden så man knapp kan se vad det står, håller med dig ;)

Anonym sa...

Just det, röda skor... har också en son och skulle gärna vilja ha ett par fina röda skor på honom... så var det ju dem här blommorna...
/maria

Anonym sa...

jag forstod inte ens vad de betyder de exempel du tog upp. jag maste vara sa puckade... eller atminstone helt ute. naja, valdigt fin lo. som vanligt ;). och grattis till att de vill publicera dina sidor :D .

Anonym sa...

Layouten är så härlig! Jag vågar inte riktigt tänka på att mammaledigheten är över. Fast det hade inte funkat att vara hemma längre heller... och jag får väl glädjas åt att vi har en del dagar kvar, så vi kan ha mycket sommarledigt i några år framöver.

Jag avskyr i normala fall särskrivningar... men har på något sätt kommit över det när det gäller scrappingen. Jag har nog till och med ägnat mig åt konstiga avstavningar ibland utan att få ont i magen. Bara det blir snyggt. =) Fast jag tycker det är svårt att göra det snyggt, i och för sig. Hoppas era förkylningar ger sig iväg kvickt!

Anonym sa...

Kan meddela att Samuel nog inte lyckats norpa åt sig ALLT snor trots allt - X har tillräckligt för att jag ska börja undra hur det kan få PLATS hinkvis med otäckt gegg i en sån liten näsa... Arma barn - båda två alltså.

De måtte ha samma virus - X är också pigg som en mört, rastade morsan igår genom att sova 20 minuter på HELA dagen. Trots feber. Hur 17 GÖR de??

Hoppas han kryar på sig och att ditt huvud är snällt och o-ont (jodå, det heter så) mot dig!

Kram!

Anonym sa...

Och så pladdrar jag i vanlig ordning så mycket att jag glömmer väsentligheterna: scrappet!

Grattis till publiceringarna - känner inte till tidningen alls, men väljer de 3 av dina LOs så har de i alla fall god smak, så mycket är uppenbart! Galet snygga layouter har du laddat upp sen sist också - majgad! :o)

Har lika svårt som du för särskrivningarna - klämmer in ett bindestreck för att blidka språkfascisten i mig. Det funkar - fast då skriker den lille grafikern istället. Alltid är det nåt...

På engelska kan jag acceptera knasiga avstavningar utan att reagera så mycket - kanske just för att det inte är mitt eget språk. Men där köper jag det och den lille grafikern i mig kvittrar lyckligt. Det ÄR snyggt...