15 oktober 2007

Löss

Jo, jag tänkte att jag skulle scrappa, men istället fick jag slänga mig i bilen och fara till Apoteket och köpa avlusningsmedel efter att dottern vid maten slänger ur sig "mamma, kan du kolla om jag har löss, för det kliar så"
Och jorå, där kröp små mini-djur runt i hårbotten på henne.
Och Paranix var ju inte en gratisgrej direkt. 205 spänn för lite avlusningsmedel! MEN, det är bra att det inte är kemiska grejer *tycker*
Nu har jag luskammat i en timme. Vi får väl se om det gjorde susen med den här behandlingen eller om vi får göra om alltihop tidigare än vi tänkt.
Och på mig kliar det ju ungefär överallt... såklart. Fast jag har övertalat maken att kolla skallen på mig... han hittade inget. Jag hoppas han hade rätt. *ryser lite*

Nu ska jag byta lakan i dotterns säng.

Sen kanske jag ska kick-starta scrappingen med en snabbscrap... kanske. Kanske.

4 kommentarer:

Ms Garbo sa...

...men tar en luskam gnetterna då? Och nej, jag har ingen aning om vad "Parix" är...

Anonym sa...

Hualigen. Jag tycker det verkar väldigt väldigt otäckt med löss... brrrr... Vi har klarat oss hittills, men det kommer väl säkert någon dag. Hu igen...

joggemia sa...

"Grattis"....vår yngsta har haft löss i typ 4 gånger....det är VIDRIGT!!! Peppar, peppar så var det ett tag sedan nu. Lycka till!

//Mia

tanja sa...

Usch, vi hade löss (jag och tjejerna) i somras och det var en riktig mardröm. Våra löss var resistenta mot lusmedel men vi fick bort dem med en kam som heter nitfree och finns på http://www.lusfri.nu/. Kan tyckas vara lite dyr men den är värd vartenda öre. Varken löss eller gnetter går säkra när man går loss med den kammen.