26 oktober 2007

Jag sitter och söker jobb

Jo, och det måste vara så att om man söker jobb så räknas man till samhällets största idioter, för annonserna och det sätt som ansökningsförfarandet är uppbyggt på i de allra flesta fall bara är SÅÅÅ USELT!

Ta Proffice som exempel. För varje jobb man söker så måste man fylla i samma uppgifter hela tiden. Antingen är det de som är dumma i huvudet eller så har min webläsare fått spunk (this one's for you Helena. Gissa hur många sexgalna amerikaner som kommer hitta min blogg nu :D).
Som sagt... det känns lite omotiverat att man har en inloggning när jag ändå måste fylla i året jag är född, vilka sorters jobb jag vill ha och vad jag gjort. För varje jobb jag söker.
Men jag har ju inget jobb så jag har ju all tid i världen. Eller nåt.
Jädra pack! (sådär, nu har jag effektivt lyckats svartlista mig hos Proffice också)

Nä, så jag hoppar nog tjänster hos Proffice i fortsättningen... jag tycker det räcker med att man måste registrera sig i allsköns olika system bara för att söka ett jobb som verkar intressant. Nästan så man saknar det gamla hederliga sättet med att skicka in papperskopior på CV och så... faktiskt.

*dagens gnälldos avklarad*

6 kommentarer:

Helena sa...

Men tack för den hörru! :-P

Jag håller annars med om gnället! Jag tycker det är extra kasst när de inte tar ansökningar per email, det är ju ändå det allra smidigaste.

MiaMaria sa...

Man kan ju undra varför man måste ha ett konto när man måste fylla i allt igen *suckar* Monster blir jag också irriterad på. Ibland när man kan maila in ansökan så känns det riktigt lyxigt ;)

Ska du förbi papprika någon dag nästa vecka? Kunde vara kul att åka dit när någon annan är där :)

Simmat sa...

Vi var fyra tjejer som tolkade din skiss nr 68 igår när vi hade träff. Resultatet finns i min blogg om du vill kika!!
/Jennie

Anonym sa...

Gah - ja, hela den där soppan är verkligen pruttig. Och jag måste sätta sjöstövlar på och vada ut i eländet nu jag med. Thä båtten iss nådd. Så nu kan vi utbyta telepatiskt menande blickar när vi sitter och svär över jobbdatabaserna... ;o)

joggemia sa...

Verkar skittrist att få hålla på så där för varje jobb man söker...förvånad? Inte direkt. Vad gäller gnällandet; man FÅR det! Jag har gnällt ett par dagar nu och mått bättre efteråt. Tack och lov så har det börjat vända.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram!

Susanne H / snuffehar sa...

Hej, Jag är en av de fyra på träffen som Jennie nämner ovan. Kika gärna på min blogg på min tolkning av din skiss nr 68. Tack för all inspiration du ger. :o)
/Susanne