25 oktober 2007

Framkallat foton

Jag ligger verkligen hopplöst efter med framkallning av foton, så jag har bestämt mig för att göra ett ordentligt ryck och fixa framkallningen nu.
Laddade upp 383 foton igår kväll till Crimson. Laddningen var klar kl 21 ungefär. Idag kl 11:20 fick jag mail om att min order var klar för hämtning! :-o

Så, Samuel och jag åkte in till stan. Han är ju helt galet hostig, men frisk luft är faktiskt bara bra för små hostiga barn, och det var det ju också. På hemvägen promenerade vi en halvtimme och han kunde småslumra lite i vagnen. Det behövde han verkligen efter natten som varit.
Skönt att ha lite foton att leka med. 80 öre styck är bra pris också (för 9x13) tycker jag.
Bara att fortsätta redigera alltså... jag har framkallat januari-mars nu.... HAHA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte framkallat mer än 4 bilder från jag började med digitalt och det är ju riktigt surt!! Men jag ska ta tag i det också!
Blev bilderna bra? Jag förstår att servicen på crimson är bra och snabb! Vad kostade allt?

Jag gissar att du rekommenderar Crimson?

Pihlina sa...

Anneli - jo jag rekommenderar Crimson. Kanonkvalitet. Jag fick 383 foton för 306 spänn eller så... det är ett helt okej pris. Det är exklusive porto eftersom jag hämtade dem på plats.

Anonym sa...

trehundraåttitre foton?! Majgad... Då har du att göra ett tag! Jag drar mig för att fixa i ordning en laddning på 30-50 bilder, jag brukar köra småsurvar ofta - fast det blir inte så ofta egentligen...

9x13 är ett skojigt format, aj lajk. Har börjat tycka 10x15 blir blaffigt, fast det är väl för att jag scrappar A4 kanske...!

Kram!