20 september 2007

Sypyssel

Ja, man kan faktiskt pyssla på andra sätt än bara scrappa. Det här var ju faktiskt min favorithobby innan scrappingen tog över mitt liv. Stackars symaskinen fick först stolt paradera på större delen av bordet, men sen fick den flytta till den mindre delen av bordet, då scrapsakerna flyttade in på allvar. Sen helt plötsligt en dag, utan att den ens förstod vad som hände, så hade jag flyttat in den i garderoben! Fatta. Den fick inte ens stå framme i friska luften hela tiden! :-o
Och nu, nu har den bott i garderoben alldeles för länge så jag tyckte det var dags för den årliga motionen. :D
Det var så länge sen jag använde den att jag nästan glömt bort hur man trär den. Nej, det är ju inte en vanlig hederlig symaskin, utan en Overlock och de är lite knepigare att trä, så man KAN faktiskt glömma hur man gör. :D
Jag lyckades klura ut hur det ska gå till och nu har jag presterat två par brallor och är på god väg att sy en söt liten klänning i stl 98. Inte för att jag har någon som ska ha en sån, utan för att man kanske kan sälja sånt jox på tradera eller så. :D

Här är hursomhelst brallorna som sonen ska få. Hemska färger? Nja, men starka färger är det i alla fall och det är bra. För nu ska ni få mitt bästa insidertips på att alltid ha extrakläder på förskolan.
Jo, med såna här brallor är det helt enkelt en omöjlighet att missa att dessa ska tillbaka till förskolan om de en gång kommit hem och blivit tvättade. Hittar man dessa i den rena tvätten så är det bara att packa med nästa dag. Det är väl smart? Jag är nämligen SÄMST på att fylla på detta lager...
Imorgon tänkte jag kanske försöka sy nån liten hemsk tröja i grälliga färger också! :D



Jag är lite sugen på att scrappa nu också efter allt detta nyttigskapande! :D
En liten LO kanske det blir ikväll... har massor av nytt material till shoppen att leka med. :D

9 kommentarer:

Sanna F sa...

Urcoola brallor ju!!!
Gu va du kan!!!

Elina sa...

Jag kan utan problem glömma bort hur man trär en vanligt symaskin också. Urläckra byxor!

Anna-Carin sa...

Men hallå, här hemma finns en liten dam i stl 98 (eller snart iaf) som skulle kunna tänka sig att köpa en söt klänning. ;-)

Anonym sa...

Även hos mig har min "bästa vän symaskinen" fått lämna sin plats till lite scrapsaker.... Men just ny hyr den ett hörn hos min äldsta dotter. Underbar byxor, det fanns en sån tid även hos mig för så där ett bra tag sen.....
Ville också passa på att säga TACK, för din skissblogg som jag använder flitigt. Kram Aase/ängel60

tanja sa...

Du, det där var ett bra tips. Vi är väldigt dåliga på att föra tillbaka ombyteskläderna till förskolan.

Kram

tanja sa...

Gl�mde skriva att brallorna �r superballa, f�rgerna �r helt i min smak!

Bellis sa...

Bra poäng där! Att avsätta speciella kläder som extrakläder. Byxorna blev jättefina.
Min stackars symaskin har fått flytta till ett pyttelitet sybord i hörnet mellan bäddsoffan och scrapbordet - men den får iaf stå framme (man vill ju sy på en och annan LO....*ler*)

Lotta (L8) sa...

Jag tycker byxorna är helläckra!
Kram, Lotta

Anonym sa...

Byxorna ser ju så himla mysiga och jag älskar färgerna. :) Vad många talanger du har. Önskar att jag kunde sy så snygga kläder.