05 september 2007

Postgubben kände igen mig

Så... imorgon är det dags. Som jag längtat! HOppas shoppen inte får tokspel bara. ;)

Vad mer har jag gjort idag då?
Jo jag har umgåtts med en kompis som jag träffar alldeles för sällan. Jättekul att prata gamla minnen. Pinsamt också när man tänker på allt galet vi gjort, men vad KUL vi hade ändå...
Och sen har jag fixat med stämplar.
Och hämtat barn och kurerat migrän.
Jo, och så har jag hört en DUNS och undrat vad det var, för att senare upptäcka att en stackars fågel (kan inte avgöra sort :-o) flugit RAKT in i sonens fönster och brutit nacken så maten sprutat på sidan av fönstret. FATTA! Det är ÄCKLIGT!
Nåja, jag upptäckte DUNS-orsaken när vi skulle iväg i bilen och det satt X antal kråkor och hade buffé på vår tomt. *kräks lite i ett hörn*
Så, jag fick plocka undan efter kråkorna sen och den lille fågeln får sova i en konsumkasse i soptunnan till på måndag när sopgubbarna kommer.
Maken tyckte den kunde ligga kvar där så något annat djur kunde äta upp den. :-o
Det tyckte INTE jag.

Inga kommentarer: