21 september 2007

Barnvakt

Ikväll är jag barnvakt. Det är inte särdeles jobbigt. Inte än i alla fall, lillknodden kan ju vakna, man vet aldrig. Han somnade i alla fall innan mamman ens hann bege sig hemifrån, så jag är mest en sån där barnvakt som de inte har i "Karlsson på taket".

Vad gör man när man barnvaktar hemma hos någon annan och kommer sitta här halva natten (sanningen är den att jag kommer sova över här faktiskt.. orka åka hem inatt vid ett-tiden)? Jo, man surfar. Det är det enda rätta.
Jag har såklart tittat på Idol, för det vill man ju inte missa. Nu kan ju faktiskt folket sjunga också.
Direkt efter Idol började något otrevligt program med döda kroppar som hängde i ett träd och jag kan säga såhär att det var ett väldigt opassande program för ensamma kvinnor i främmande lägenheter. :D
Så, varför scrappar jag inte? Jag hade ju faktiskt tänkt att göra det. Har ju alltid väskorna packade liksom (jag är ju inte så materialkrävande).
Jo, sanningen är den att dagen har varit lite hektisk.
Började rätt soft med en promenad efter dagislämningen som gick riktigt bra idag.
Sen hem och eftersvettas lite innan jag åkte iväg till för att luncha lite med en kompis. I vanliga fall lunchar man i typ en timme, men nu har vi inte träffats på femtio år (jo, det är så länge... lovar) och då har man extra mycket att prata om och då blev lunchen plötsligt TVÅ timmar. Ooops, och jag som tänkte hinna till Papprika och köpa lite vita papper.
Nåja, hem istället direkt efter lunchen och se till att lilla pianospelerskan kom iväg på sin lektion. Det gjorde hon och jag for till Papprika för de där vita pappren. Tror ni Malin hade några då eller? Näää.... men det var trevligt ändå för jag fick snacka lite skit en timme :-o
Sen var det dags att åka hem. Fortfarande rätt soft dag, inte för mycket... lite lätt stressigt men nu kommer jag ju hem och får ta det lugnt och sätta mig vid datorn. Eller?
Nä, då ringer exet och har inga nycklar och han har precis varit och handlat och har köpt glass. Så det är bara att hoppa i bilen och åka dit med extranycklarna och sen vidare hem och först förbi dagis och hämta upp lillskrutten. Lika bra att ta det på vägen tänkte jag. Fy på mig att köra bil utanför dagis. Aja baja.
Det där var telefonsamtal nummer ett i raden av MÅNGA. Telefonen ringde nonstop under de tre timmar som nu återstår innan jag ska vara borta. Det kändes i alla fall så.

Hemma en stund, packar lite grejer sen kommer exet dit nån timme senare och jag skjutsar honom och dottern till IP där de ska ta hand om kiosken. hem igen, äta middag. Lätt stressad. middag klar, men måste byta bajs på lillkorven först och under tiden hinner mina nudlar svälla lite för mycket och blir i ärlighetens namn rätt tråkiga. Pressar dock ner dessa och ser till att lillkorven också äter lite.
Klockan är nu 17:40 och exet ringer och säger att det inte finns någon där. nähä, och jag tänker att det är JAG som fuckat upp och läst fel men nej det är det inte. Jag kollar mailet igen. Kanske jag missat något mail? Inte helt otroligt, så jag åker ner för att hämta dem. Jag packar in min enkla packning i bilen så jag ska kunna åka direkt vidare sen. Klockan är 17:55 och jag ska vara borta 18:00.
Kommer till IP och ser från långt håll att kiosken är öppen, men exet hade trott att det var kafeterian... eeeh... gå femti meter bort så ser du varifrån allt ljus kommer. Det är ju MATCH! *suckar lite*
Kanon, jag kan åka raka spåret. Eller?
Nä, självklart inte, för då hade det ju varit en baggis. Jag har inga migräntabletter i väskan och måste hem och hämta det, för jag åker inte och är barnvakt utan migräntabletter efter en sån här stressig dag.
Jag landade här borta hos föremålet för vaktandet vid 18:30. Fortfarande i god tid för mamman att göra sig iordning och sånt, men ändå.
Jag HATAR att stressa.

Så, mitt number one choice för ikväll är att sitta och göra ingenting.
Oooohhh... sa jag att jag har sovit uselt inatt också eftersom lillskrutten hostade så vansinnigt och sen drömde mardrömmar halva natten? Som bäddat för en kalasdag. :D

Och jag måste göra er besvikna... inget skapat idag heller.

2 kommentarer:

joggemia sa...

Puh....fullt upp ser jag! Såna där dagar har jag lust att bara gå och slänga mig i sängen, dra täcket över huvudet och skrika "stick" när någon pockar på ens uppmärksamhet.....Hoppas helgen blir lugnare! Jag ska på scrapträff imorgon....trallar glatt.......

Kram Mia

Scrapangel sa...

Mastodontdag! Hoppas du kan varva ner lite resten av helgen då!

Jag upptäckte till mitt förtret att Malin hade slut på papper... hade jag läst din blogg innan så hade jag inte behövt upptäcka det själv ;)

Kram!