19 september 2007

Mycket internetlöst blir det

I söndags kväll dog internet. Dog. Tvärdog. Förstår ni vad som händer med en internetberoende person då?
Det blir kaos i hjärnan. Allt man tänker att man ska göra istället leder en snabbt in på att "jag kanske kan kolla på den sidan"
Surt!
Speciellt som det dröjde halva måndagen att få tillbaka internet.
Det var ju bra att det kom tillbaka i alla fall.
Men sen igår skulle vi såklart byta internetleverantör eftersom den andra överbevisar sig själv i konsten att inte ha nån förbindelse.
Så då blev jag internetlös i flera timmar igår också!
*morr*

Jaha tänker ni. Nu har hon scrappat en massa istället. Men nä. Om det vore så väl ändå.
Jag har inte scrappat ett dugg... jag har ritat Robo-mallar och fixat med annat. Så helt lat har jag inte varit. JAg lagade ju MAT också mitt i den internetlösa världen för där har vi en sak som man faktiskt kan göra utan internet. Jag har hört att redan de gamla grekerna lagade mat, och de hade visst inget internet. Har ni hört va? Inget internet? Helt otroligt... men sant.

Inser ni att vi kommer berätta för våra barn/barnbarn en dag om tiden innan internet. Och de kommer att stirra lika faschinerat på oss som vi stirrade på våra mor- och farföräldrar när de berättade om att de hämtade vatten i brunnen på gården.
De kommer ha internet i kobajskojorna i Afrika också om 25 år tror jag.

Okej, ett väldigt blajigt inlägg idag... har inget bättre för mig. Vi vaknade tidigt, dagis börjar inte förrän nio. Snart kommer Fortum och snor min el ett tag också. Fatta. EL-lös! Ni inser vad det innebär va?
Internetlös IGEN!

Inga kommentarer: