11 september 2007

Höstpromenad

Jag lämnade sonen på förskolan imorse och det var jobbigt. Han bara grät. Det var extra jobbigt idag, för ingen från hans avdelning var ute... alltså måste jag lämna honom till nån annan... som jag inte känner. Skit samma att HAN känner dem...
Hursom. Jag behövde rensa hjärnan lite och tog en promenad.
När jag kom ner till sjön var det ett helt magiskt ljus. Tror ni jag hade någon kamera med eller?
Nä, just det.
Jag promenerade vidare och såg bara mer och mer fantastiskt som jag ville fota. Så jag gick hem och hämtade kameran och promenerade vidare. Yrseln sket jag i...

Här är lite resultat av dagens höstpromenad. Som vanligt är det ju inte lika storslaget när man fångar det på bild... tyvärr.
Men det VAR verkligen vackert ute.








Efter promenaden sov jag en sväng för att bli av med lite yrsel. Sen kokade jag lingonsylt som blev alldeles galet god. Lite sockerlag så jag kan lägga in plommon ikväll när jag har diskat klart lite plastburkar att ha plommonen i. :D
Ibland får man bara skita i att man är yr i skallen. Det gör liksom varken från eller till om jag vilar... kan jag lika gärna hitta på saker.

En annan rolig sak som hänt idag var att det var föräldrafika på förskolan och vi var såklart dit en sväng. Då såg jag en annan pappa där som var så bekant. Och sen efter att min hjärna hade arbetat HÅRT ett bra tag så hade jag kommit på vem det nog var. Och så kollade jag hans barns efternamn och BINGO. Visst var det han!
En gammal kompis från gymnasietiden. Vi umgicks alla väldigt flitigt då i ett litet gäng och det är nog ungefär 15 år sen jag såg honom sist. Rätt tufft att se honom på ett sånt ställe idag....

3 kommentarer:

Bellis sa...

Riktigt vackra bilder. Jobbigt med yrseln.
kram /Anna

Scrapangel sa...

yrsel eller ej, du fotograferar underbart, nyponen var jättfina!

Hoppas du får mindre snurr i kolan snart.

Kram.

Bellis sa...

Nu har förresten jag också lagt ut bilder på bloggen från fotosafarin.
tjing tjong!