31 oktober 2007

Pälsmössan

Idag har jag scrappat lite. Det var skönt. Igår när jag scrappade blev det inte bra alls så den får ni inte ens se. Så illa var det. :D

Men den här var rolig att göra. Jag har lekt med stickles! YAY!
Och twinklings, fast det syns nog inte, men doodlingarna har twinklings på sig i alla fall.
Och såklart min wellpappgörare. Har du inte skaffat en än så är det dags nu! Jag kommer inte sluta bomba er med wellpapp i första taget! ;D

Och så vill jag att ni noterar här att jag har MÖNSTRAT PAPPER som bakgrund!



Tyvärr dog den ljusgrå pennan efter två rader och jag fick fylla i med en mörkgrå istället. Det blev inte så snyggt, men det får vara.
Visst är jag söt? ;)

Katie, Page, Studio och studio skinnimini...

...de vill flytta allihop. Samt alla mina dies. Jag tänker bara spara ett par goosebumpz. Helt galet va?
Nä, men jag använder ju inte grejerna längre.
Så jag tänkte sälja av dem allihop.

Ska bara gå igenom alla dies så jag vet vilka jag har. :D

30 oktober 2007

Dansa

Jag scrappade lite igår kväll. Scraputmaningen har idag en utmaning att leka med färger. Så jag duttade akrylfärg på min pennburk och stämplade med den. :D
Den är märkt för livet nu.

Samisen älskar att dansa och det är tur vi har stort öppet vardagsrum där han kan fara omkring, för det är inget stillastående skak när han dansar utan det är runt i ring och upp och ner och hoppa fram och tillbaka. Gullgubben.



Nu när jag har hela huset fullt med framkallade foton är det mycket enklare att sätta sig och scrappa lite sådär snabbt. Det gillar jag. Jag inser att jag måste framkalla mer. Alltså, inte så att inte 383 foton räcker ett tag, men jag scrappar ju inte alla foton utan bara en del, och det är ju kul att ha alla foton här - möjliga att scrappa.
Så Jennny, jag känner ingen prestationsångest över 383 foton... 30-40 däremot... då har jag ju inget att välja på! :-o

En till doptavla

Ja, hur många doptavlor kan man göra i samma utförande? Förmodligen hur många som helst... :D
Jag var ju på dop i lördags och då tyckte jag att lilla Anna skulle ha en sån här. Långa farbrorn fick ingen ;)



Och ett litet matchande kort med lite bling på såklart.




Jag har köpt nytt tangentbord också. Ett sånt tudelat ergonomiskt jox. Det känns bra. Jag har ju haft lite problem med ena armen... den domnar bort. Trots att jag har haft en sån rollermouse eller vad de heter. Men domnandet brukar komma efter att jag skrivit mycket så.... ett ergonomiskt tangentbord är nog jättebra. Hoppas jag.
Det är höstlov denna veckan men jag såg inte skymten av dottern igår förrän klockan blev halv fem ungefär. Helt galet.
Sonen däremot var tillbaka på förskolan efter att han varit hemma några dagar förra veckan med en hemsk hosta.
Idag ska jag till tant doktorn. Wish me luck.

26 oktober 2007

Jag sitter och söker jobb

Jo, och det måste vara så att om man söker jobb så räknas man till samhällets största idioter, för annonserna och det sätt som ansökningsförfarandet är uppbyggt på i de allra flesta fall bara är SÅÅÅ USELT!

Ta Proffice som exempel. För varje jobb man söker så måste man fylla i samma uppgifter hela tiden. Antingen är det de som är dumma i huvudet eller så har min webläsare fått spunk (this one's for you Helena. Gissa hur många sexgalna amerikaner som kommer hitta min blogg nu :D).
Som sagt... det känns lite omotiverat att man har en inloggning när jag ändå måste fylla i året jag är född, vilka sorters jobb jag vill ha och vad jag gjort. För varje jobb jag söker.
Men jag har ju inget jobb så jag har ju all tid i världen. Eller nåt.
Jädra pack! (sådär, nu har jag effektivt lyckats svartlista mig hos Proffice också)

Nä, så jag hoppar nog tjänster hos Proffice i fortsättningen... jag tycker det räcker med att man måste registrera sig i allsköns olika system bara för att söka ett jobb som verkar intressant. Nästan så man saknar det gamla hederliga sättet med att skicka in papperskopior på CV och så... faktiskt.

*dagens gnälldos avklarad*

25 oktober 2007

Framkallat foton

Jag ligger verkligen hopplöst efter med framkallning av foton, så jag har bestämt mig för att göra ett ordentligt ryck och fixa framkallningen nu.
Laddade upp 383 foton igår kväll till Crimson. Laddningen var klar kl 21 ungefär. Idag kl 11:20 fick jag mail om att min order var klar för hämtning! :-o

Så, Samuel och jag åkte in till stan. Han är ju helt galet hostig, men frisk luft är faktiskt bara bra för små hostiga barn, och det var det ju också. På hemvägen promenerade vi en halvtimme och han kunde småslumra lite i vagnen. Det behövde han verkligen efter natten som varit.
Skönt att ha lite foton att leka med. 80 öre styck är bra pris också (för 9x13) tycker jag.
Bara att fortsätta redigera alltså... jag har framkallat januari-mars nu.... HAHA.

Mina första alster

Jo, Lina utmanar oss att blogga våra första alster.
Jag tror förvisso jag gjort samma sak förut men what the heck. Jag kan skämma ut mig igen. Neeej, så hemskt är det inte.. men man kan väl säga att jag hittade min stil nånstans i alla fall. :D

Här är mina två första alster... jag vet inte vilken jag gjorde först. :-o
We have come a LONG way since then. :D




Fast faktiskt, om man ska vara helt ärlig... den allra första jag gjorde var digital och såg ut såhär. Hemskt. Som sagt. I've come a looong way. :D



Kom igen nu och visa upp dina första alster för mig.