29 mars 2008

Snö och solsken

Igår var det strålande sol. JAg var inne i stan och fikade, men hann leka en stund med sonen i den snön som fanns kvar.
Och fota såklart. :D
Köpte en orange och en rosa gerbera på torget i Fruängen och stack ner i snön här hemma. Och så köpte jag ett stort blått papper på Papprika häromdagen att fota mot också. Så denna blomman ligger på pappret.
Har 150 bilder att gå igenom så vi får väl se var de kommer hamna. Det blir balla tavlor.



Sen var det ju det där med att leka i snön. ATt bygga en stor snögubbe verkade dumt, för det tar tid och den skulle väl hinna smälta innan vi blev klara. :D
Så vi blev invaderade av massor av småsnögubbar! Inspiration snodd från en Kalle & Hobbe-serie jag läste en gång.



Jag har en LO som ligger här och glor på mig också. Ska bara.........

7 kommentarer:

Sofia sa...

En sån söt snögubbe samling ni haft(?) på tomten.

Anonym sa...

Hahaha! Vilka söta små snögubbar! Har också läst den serien nån gång, älskar Kalle och Hobbe.
Kram Kicki

JEN sa...

*fnissar åt snögubbearmén som man minns väl! *

Emma sa...

Snögubbarna var för underbara!!

Hanna sa...

Vad synd att snön är borta - skulle vilja springa ut och göra egna små snögubbar.

AnnaB sa...

Jösses vilja gulliga snögubbar!!!! =) Och blomfotot är så vackert!

Jag... sa...

Neeeeeeeej!! Det var det SÖTASTE jag sett!!!