07 mars 2008

Nä, något scrappat har det inte blivit

Jag har haft lust mest hela veckan, men det har bara inte funnits tid.
I tisdags jobbade jag heldag och hann inte ens hem på kvällen för att äta middag, utan fick åka raka spåret till skolan och gå på föräldramöte. Kom hem vid halv nio eller så. Jo, jag åt middag, men inte hemma... jag klämde ner en nyttig cheeseburgare från Gyllene Måsen samtidigt som jag körde. Helt avslappnat och fint. ;)

I onsdags hade jag bara inte ork... vi behövde åka och storhandla eftersom det var HELT tomt på grejer här hemma och Samuel var INTE på humör för att handla. Han skulle minsanna plocka i vagnen. Nej, Mamma fick inte. Nej, Samuel vill inte ha makaroner. Nej, mamma får inte ta ändå. När mamma tillslut tar ändå får Samuel frispel och blir TOKIG! Så det tog väl 45 minuter mer än det hade kunnat göra. Jätteskoj. Pappa fick under INGA omständigheter köra vagnen. Nähäpp! Det skulle mamma göra. PAppa skulle helst hålla sig några meter bakom... medan Samuel noga höll koll på vad pappa plockade med sig så han inte skulle lägga något ovälkommet i vagnen. Ja, ni förstår ju hur kul det var.

Sen igår, då vaknade jag med huvudvärk. Det är ju alltid en humörhöjare menar jag. ;)
Jag åkte dock till jobbet, för det var mest en molande jobbig diffus känsla av att den satt där. Inte så farligt alltså (andra skulle förmodligen ligga däckade, men jag är så van...). Meeen, självklart under resans gång blev det värre och värre. Väl framme på jobbet provade jag med panodil och ipren men det sket sig rätt snabbt så jag mumsade (haha) i mig en Maxalt också. Huvudvärken försvann faktiskt efter ett tag. Ungefär lagom tills min telefon ringde och det var från förskolan som meddelade att sonen minsann gjort ett blöjpaket som inte luktade gott nånstans och som dessutom sölat ner hela utstyrseln. Så... diarrébarn måste hämtas och det var bara att skynda hem. Skynda är ju svårt när man jobbar minst en timmes resväg hemifrån dårå....
Men jag dök upp till sist, och då luktade det allt annat än mumsigt i hela lokalen. Vi kom hem och då upptäckte jag att ännu en smarrig blöja blivit presterad, och det var raka spåret in i duschen med honom. Han hade dock ätit lunch och var hur pigg som helst.
Och det har han varit sen också. Idag har han inte hunnit göra några presenter än (han kanske övar inför måndagen... måste ju vara extra fina presenter när mamma fyller 35! :D) men det kommer kanske? Pigg är han i alla fall.

Dessutom, igår var jag och maken så sjukt trötta båda två så vi gick till sängs redan vid 20!! FAtta. Helt galet ju! Men vi är utvilade idag och det är sååå skönt!
Idag kanske jag kan smita in en liten scrap möjligtvis... eller ett kort i alla fall. Imorgon kommer jag få till lite scrap i alla fall för då ska jag hem till Carina och scrappa. YAY!

Jaha, det var min rapport... :D

ps. några fler skisser har kommit upp i skissbloggen. :)

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja, den rapporten var inte dålig! Hoppas att du får en fin helg med familjen och att du njuter av dina sista dagar som 34-åring. :-)

Ms Garbo sa...

Vaffan!?
Träffas ni I SMYG!?
Utan att ens BERÄTTA att ni ska träffas och ha kul?!

UTAN MIG!??