08 mars 2008

Miniscrapträff

Idag har jag varit hem till Carina och scrappat. A-C kom och hämtade mig vid 11:30 och sen har vi scrappat till 18 nånting.
Det är ju patetiskt men det blev bara två LOs.... fast desto fler embossade spillbitar. Jag är kääär i A-C:s gröna insekt. Kär I tell you!

Nåväl, här är dagens alster.

Första är en Samuel-LO. Jag har använt foamstamps! Åh vad jag älskar foamstamps egentligen... måste rota fram dem igen och använda dem oftare. Man blev så lat när alla fina thickers kom...
Det är en massa små gröna prickar bakom fotona, om ni ser? De är gjorda med A-C:s förträffliga embossingdie till buggen och så har jag haft akrylfärg på det embossade och stämplat med... guuud vad jag vill ha en sån där gröning.......




Den andra är gjord efter en skiss. Närmare bestämt denna från min skissblogg.
JAg gjorde en 12x12:a av den dock. Här har jag blåst liv i lite gammalt vellum som låg och drönade. :D Och stickles är aldrig fel eller hur! :D Stickles på både rubriken och i blommorna. Och så lite blingswirls också! Fonten på rubriken heter Gigi och är såklart utskuren med robban. Med lite modifikation för att sitta ihop med alla bokstäver. :D



Och så en liten closeup på mina tjusiga vellumblommor. För övrigt är de där gamla Daisy-puncharna och Retro-puncharna sketaskoj de också! Gå nu och rota bland era gamla grejer och se vad ni har för kul bortglömda skatter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jättefin LO!