23 mars 2008

Lite scrappat och lite fotat

Jag har faktiskt scrappat lite. Jag blev ju tvungen att testa lite foamisar... det här är fonten dee-lightful från Pebbles inc. Smått kär i den. :D
Jag har "stämplat" på bakgrunden med en rotfruktsborste eftersom jag får stryk av Carina om jag stämplar med bubbelplast ;)



Sen har jag fotat idag. Grannarna tror säkert jag är helt galen, för jag tog med mig tulpaner ut i snön och fotade. Snö är kalasbra som vit bakgrund :D
Jag köpte en ram på IKEA idag som jag helt enkelt våldförde mig på och satte in egna foton (det var inte så det var tänkt av IKEA alltså) .
Eftersom jag älskar tulpaner känns det naturligt.
Eller vad tycks?
Såhär ser det ut bakom mig just nu. Och på golvet står nästa konstverk och väntar på inramning... en teckning av sonen. Modern konst så det förslår.



Och såhär ser själva bilderna ut... fast utan vattenstämpeln dårå såklart. :D



Idag har jag varit i långtbortistan och hälsat på A-C. Det var trevligt. Samisen var med och fick leka av sig lite. Jag fick helt underbart fina filtband av A-C. Knallgröna och ljusblå. Helt kär... ska scrappa något tjusigt med dem imorgon så får ni se. Och så fick jag värsta blinggrejen också... oh, jag har en idé som växer i huvudet... men idag är det inte läge att sätta igång. Dessutom har jag inget fotopapper kvar... det gick åt till tulpantavlan.
Det är nästan ett brott att inte ha fotopapper hemma va? Jag HAR ju, men inte såna semigloss som jag gillar...

Nä, nu är det dags för något annat...

2 kommentarer:

Ms Garbo sa...

A-C, det var henne jag träffade hemma hos Carina? Har det blivit något barn där..?

Anonym sa...

Haha, precis den där ramen har jag också våldfört mig på!
Vi har två stycken i hallen.
In tusan fattade jag att de hade tänkt att man skulle ha deras tråkiga bilder... Tills jag kan kom vill säga, och såg att baksidan var fastnitad :)
Jätte härliga bilder!