22 januari 2008

Catwalk!

Jaaa! Jag blir så glad och stolt och allt sånt där. Jag är med på veckans catwalk på SiS!!!

Jag känner ju att scraplusten är tillbaka... att den liksom snart kommer explodera!
Jag tänker scrap och funderar ofta på nya roliga sätt att dekorera.
Ibland funderar jag t.o.m på om man inte skulle försöka leta upp nån DT-grej... lite kan jag sakna Scraputmaningens utmaningar, även om det inte blev så mycket gjort. Och lite kan jag känna att det är skönt att inte ha något tvång.
Egentligen skulle det vara kul att testa något månadspaket. Göra saker som får mig att tänka lite mer utanför min egen lilla trånga låda.... mmmmmm.... får fundera på det.

I förmiddags var jag förresten hos Neurologen. Jag fick ju remiss dit i somras. Nu fick jag äntligen tid! :-o
Som migräniker förväntar man sig liksom att de ska säga "jamen det är inget fel på dig. Du ynkar bara"
Men hon sa inte det. Hon sa att jag tar på tok för mycket tabletter. Att så dåligt som jag mår ska ingen må. Att det finns hjälp. Och att det tyvärr kommer bli avgiftning om jag inte kan få ner tablettkonsumtionen snarast. :-o
Så jag ska nu föra huvudvärksdagbok, gå hos sjukgymnast, försöka allt jag kan för att få ner tablettintaget och sen ska jag tillbaka om några månader.
Fått fler mediciner också (jag vet, helt galet, men det kan ju vara så att de funkar bättre) och så en remiss för att kolla upp varför underarmen domnar bort och känns iskall.
Det händer saker. Det är bra. Jättebra.

6 kommentarer:

Ms Garbo sa...

DT-grej?

Neurologer är en sorts läkare jag gillar. *nickar*

Bellis sa...

Grattis! Både till Catwalken och neurologen. Hoppas dom hittar på något så du blir av med huvudvärken.

Scrapangel sa...

Hej, bra att du får hjälp av vården. När jag hade migrän varje eviga dag gick jag till sjukgymn, det blev bättre på några veckor.

Sofia sa...

Tack för grejerna, ber om ursäkt för mitt lätt förvirrade utseende, halvsov på soffan och var säker på att det var brevbäraren. Jag är inte lika virrig i vanliga fall.

Marie sa...

jättegrattis till catwalken, så skoj! Tack också för kommentaren i min blogg, och så häftigt att du fikat med "hipp-hipp-killarna". Som du sa, det måste du scrappa ju! :)

Anonym sa...

Usch, det låter inte kul med sådan huvudvärk. Hoppas medicinerna gör dig bättre.

Grattis också till SiS.

/Maria