01 februari 2007

Extern blixt

Min kamera har fått sällskap av en extern blixt. Jag tänker inte berätta för någon, i synnerhet inte Jenny_li vilken, för då blir hon bara ledsen. :D

Jo, den har faktiskt fått sällskap av ett uv-filter också (synd att förstöra glaset på objektivet) och ett stativ också (även kallat objektiv i konversation med Carina. Önsketänkande?)

Här är ett par foton på min oduschade dotter som kan få visa skillnad på inbyggd blixt och den externa vinklad upp i taket.
Jag är kär även i denna lilla attiralj. Plötsligt kan man ju ta riktigt bra bilder även om det råkar vara så att man bor i Sverige och det är mörkt året runt.


Inbyggd blixt:


Extern blixt


Här är sonen också. Han får också illustrera skillnaden. Men här är det lite gulare väggar än i köket. Lite skillnad.

Inbyggd blixt:


Extern blixt:


Nä, nu ska jag dra iväg och fika lite med Carina. Det kommer ju inte bli en massa mer såna här vardagsfikor nu, så bäst man passar på. Tjing!

Inga kommentarer: