30 november 2008

1:a advent

Jo, jag har hört att det är 1:a advent idag. Inte för att det känns så. JAg lever i förnekelse inför vad som komma skall. Någon har försökt förklara för mig om önskelistor och julklappar och sånt men jag slår dövörat till. Inte sjutton är det väl dags för jul IGEN???

Nä, riktigt så illa är det nog ändå inte. Fast nästan. Jag har i alla fall satt upp alla obligatoriska elförbrukare i fönstren. Jag åka iväg och akutshoppa ett par julstjärnor när jag insåg att sonen kommer leka sönder ljusstaken i sitt rum. Bättre med en julstjärna istället som han inte kan tända och släcka hela tiden.
Så, två stjärnor inhandlades i all hast. Båda barnen har tjusigt i sina fönster nu. :)
Lite mysigt är det allt när alla fönster i grannskapet lyser.
Skulle vilja ha en liten gran på framsidan, men det har jag inte tyvärr... och i brist på eget, får man fota grannarnas. Jag har lekt en massa med textures och jox om nån skulle undra vad det är för ett sunkigt foto... tyckte det blev lite roligt i alla fall jag. :D

Inga kommentarer: