03 februari 2008

Lite kort

Jo, jag tokstädade hela fredagen. Putsade fönster, fixade och donade. Det blev så rent och härligt.
Skulle ha försökt hinna baka tårta men energin tog slut helt enkelt. Och gissa vad som hände på lördag morgon? Gissa vem som låg med extrem migrän till klockan 12? Så maken fick åka till bageriet och köpa tårtor. Inte fy skam det heller, men betydligt dyrare. :D
Det var en alldeles lagom födelsedagsfirardag. Det kom precis rätt människor och de stannade precis lagom länge. Det var så trevligt. Efter förmiddagens migrän orkar man inte mer än så.

Tyvärr såg det lika illa ut som på fredag morgon här hemma när alla hade gått sen... :D
Så idag har vi dragit fram dammsugaren igen och plockat undan leksaker och fixat iordning. Det är så sällan vi har städat så det är skönt att kunna ha det ett tag i alla fall. :D

Och så gjorde jag ju två kort i fredags också när jag for runt här med dammsugaren och dammtrasan... man kan inte flänga hela dagen. Lite stillasittande behövs.
Såhär blev dem. Jag ville ha lite enkla kort som kan ligga och vänta på sitt öde.
Ikväll har jag scrappat en LO... blev väl sådär. Ska fota sen.
Och så har jag ett beställningskort att göra...