30 januari 2007

Mer scrap

Jo, om man är sjuk kan man scrappa och det är trevligt.
Hade printat ut detta foto redan igår kväll.
Tycker det är hur coolt som helst. Sååå Samuel just nu. Full rulle hela tiden.
Satt med ett stort rött 12x12 och funderade vad jag skulle göra. Läste lite på nätet samtidigt och ramlade över en rolig färgutmaning på scrapbutikens forum. Tjoho!
Så det blev ett vitt CS istället.
Jag är jättenöjd och den är väldigt "jag" denna LO. Enkel som tusan, men väldigt "jag" som sagt.

På dymobitarna (som alltså är vanligt papper) så står det
Aktivitet
Rörelse
Fart (and to all you english-speaking readers... no, fart means speed in Swedish.. I don't scrap my son's bodysounds... ;D)
Intensitet
Bråttom
2 år

Jag ville ha det där ljusa och har medvetet låtit bli att chalka bokstäverna. Tycker det passade fotot bättre såhär. Men det syns mycket bättre i verkligheten. Har försökt med kontrasterna i photoshop att fixa så det ska synas lite bättre här. Men remsorna är alltså helvita egentligen...
Sytt på maskin har jag gjort också.
OCh rispat fotot med skalpell.

5 kommentarer:

Anna-Carin sa...

Härligt foto att scrappa! Tycker du fick till den alldeles kanonbra, gillar de röda remsorna.

Anonym sa...

Hur coolt som helst ju! :)

Sofia sa...

Åh den här layouten gillar jag massor.

Unknown sa...

Fantastiskt läcker!
Gillar fotot, den sydda ramen, enkelheten och alltihopa liksom!

Vilken tur att du var sjuk idag så du kunde vara hemma och scrappa lite ;)

Sonja sa...

Tuff lo!!! Gillade även din engelska förklaring av svenska ordet "fart" (garvar gott!)

//Sonja