29 mars 2008

My precious

När jag ändå sitter här och ingen nytta gör, så blev jag klar med LOn som jag börjat på. Eller, snarare trodde jag börjat på. JAg har bytt ut bakgrundspapper, foto och dekorationer... punchinellan och fjärilen var med från början.... Resten har blivit utbytt :D
Fjärilen är för övrigt en bit från vardagsrumsgardinerna. Alltså, nu saknas det ju inte en fjäril från det tyget, utan jag har ju då en extra bit med tyg. Den har jag sen haft stickles på bara... och kört en knappnål igenom.
Blommorna är distressmålade med två lager 3D-lack på sen. Snurklorna är sydda på maskin. Det svarta pappret bakom fotot är kört i A-C:S bugg så det är prickigt.


Snö och solsken

Igår var det strålande sol. JAg var inne i stan och fikade, men hann leka en stund med sonen i den snön som fanns kvar.
Och fota såklart. :D
Köpte en orange och en rosa gerbera på torget i Fruängen och stack ner i snön här hemma. Och så köpte jag ett stort blått papper på Papprika häromdagen att fota mot också. Så denna blomman ligger på pappret.
Har 150 bilder att gå igenom så vi får väl se var de kommer hamna. Det blir balla tavlor.



Sen var det ju det där med att leka i snön. ATt bygga en stor snögubbe verkade dumt, för det tar tid och den skulle väl hinna smälta innan vi blev klara. :D
Så vi blev invaderade av massor av småsnögubbar! Inspiration snodd från en Kalle & Hobbe-serie jag läste en gång.



Jag har en LO som ligger här och glor på mig också. Ska bara.........

25 mars 2008

Skiss till veckans skiss

Japp. Idag är det jag som bjussar på en skiss till Veckans skiss. Skissen får ni springa dit och kika på men, här kan ni få se min egen tolkning.



JAg har stämplat med akrylfärg och wellpapp som bakgrund. Sen har jag tagit lite kvittorulle och rivit sönder. Och så några ghostshapes, en sån gummidekoration från KiMemories och så mitt nya foamalfa Blue-jeanna. (tror jag det hette...)
Gillar mina foamisar... återfunnen kärlek kan man väl säga. :D

Jag gjorde ett kort igår också, men det kan jag inte visa förrän mottagaren fått det... det får vänta några dagar alltså.

I övrigt känns det surt att sitta på jobbet när man skulle kunna vara ute och leka i snön med sina barn.

23 mars 2008

Lite scrappat och lite fotat

Jag har faktiskt scrappat lite. Jag blev ju tvungen att testa lite foamisar... det här är fonten dee-lightful från Pebbles inc. Smått kär i den. :D
Jag har "stämplat" på bakgrunden med en rotfruktsborste eftersom jag får stryk av Carina om jag stämplar med bubbelplast ;)



Sen har jag fotat idag. Grannarna tror säkert jag är helt galen, för jag tog med mig tulpaner ut i snön och fotade. Snö är kalasbra som vit bakgrund :D
Jag köpte en ram på IKEA idag som jag helt enkelt våldförde mig på och satte in egna foton (det var inte så det var tänkt av IKEA alltså) .
Eftersom jag älskar tulpaner känns det naturligt.
Eller vad tycks?
Såhär ser det ut bakom mig just nu. Och på golvet står nästa konstverk och väntar på inramning... en teckning av sonen. Modern konst så det förslår.



Och såhär ser själva bilderna ut... fast utan vattenstämpeln dårå såklart. :D



Idag har jag varit i långtbortistan och hälsat på A-C. Det var trevligt. Samisen var med och fick leka av sig lite. Jag fick helt underbart fina filtband av A-C. Knallgröna och ljusblå. Helt kär... ska scrappa något tjusigt med dem imorgon så får ni se. Och så fick jag värsta blinggrejen också... oh, jag har en idé som växer i huvudet... men idag är det inte läge att sätta igång. Dessutom har jag inget fotopapper kvar... det gick åt till tulpantavlan.
Det är nästan ett brott att inte ha fotopapper hemma va? Jag HAR ju, men inte såna semigloss som jag gillar...

Nä, nu är det dags för något annat...

21 mars 2008

Påskägg

Jag fikade med Carina i stan i tisdags. Det resulterade såklart i ett besök på Panduro. Där hittade vi lite omålade påskägg att fixa till våra kräsna barn. :D
Såhär blev påskägget till dottern. Det till sonen är inte klart, eftersom han inte behöver få det förrän imorgon. Dottern däremot är bortrest och det blev tvunget att fixas i all hast igår (jag är mer än lovligt glömsk ibland).
Jag hade egentligen velat ha 3D-lack på dödskallen också men det blev inte så. Då hade hon inte kunnat ta med den helt enkelt.
Dödskallen har jag ritat och skurit ut med Robban ur en plastficka. Sen har jag stöpplat på den på ägget med dabbers. Ovanpå det såklart blå stickles.
Dottern var MYCKET glad.



Lite suddig bild, men jag hade inte tid att proffsfota...

I övrigt har jag fått ett paket med foamstamps från USA. Oooohhh de är såååå snygga. JAg har beställt blue-jeanna, a-letta's och dee-lightful från Pebbles inc.
Så smart att de inte sitter fast på något också.
Kostade 30 dollar inkl frakt. Heeeeeelt okej pris. Och jag betalade i fredags och de kom hit igår. Naaajs.

Nu ska jag bara fortsätta vänta på buggen.......

17 mars 2008

Ett grattis till pappa

Min pappa fyllde år i förra veckan, och då gjorde jag ett litet kort till honom såklart. Mycket nöjd med detta. Cirkelgrunkan har jag gjort till robban och skurit ut.



Eventuellt har jag köpt en sån här också... eventuellt....

15 mars 2008

Utförsäljning av mitt gamla jox :D

Jag kör storrensning här hemma och traderar bort en massa och så tänkte jag sälja lite annat här också.
Lite tidningar tex. Jag tänkte mig 20 spänn styck. Du betalar porto. Skicka ett mail till karolina[a]kauhale.com om du är intresserad av något. Först till kvarn och sånt.
Jag ska försöka ta bort grejerna när de är tingade. :)







Sen har jag lite stämplar också... de är ju fina, men ni vet... jag använder inte sånt ju.
Så, den här tex... 75 spänn kanske?


Och den här... 30 spänn.


Sen råkade jag göra ett felköp... den här är ju jätteskoj. Som en prismärkare fast med text. Det var bara det att jag köpte fel font (ransom), så jag har köpt en med rätt font, och kan alltså sälja den här. 130 spänn. Plus frakt då (som blir 44:-)