11 mars 2007

Födelsedag och Islandsresa

Jo, jag var på Island i helgen med jobbet. Sisådär om jag ska vara helt ärlig.... Jag hatar att behöva försvara varför jag inte vill supa skallen av mig. Jag har inget emot att dricka, men att dricka bara för drickandets skull är värdelöst. Speciellt som jag tar starka tabletter mot migrän, och dessutom i förebyggande syfte. Känns dumt att ta förebyggande och förstöra det...
Och jävligt jobbigt att försvara hela tiden.

I övrigt var det trevligt, men god mat och trevligt sällskap, även om jag verkligen kände mig utanför emellanåt. Det är klart, när man har jobbat i en månad kan man ju inte vara en i gänget på en gång, det inser jag också. Och som tråkkärring som inte super så är det inte lätt att slå sig in heller.

Igår fyllde jag år dessutom, men det var det ingen som kom ihåg. Jag fick lite sms från släktingar och det är trevligt. Men var är de där vännerna, vars födelsedagar jag alltid kommer ihåg? Så, årets födelsedag gick till historien som århundradets tråkigaste. För mig alltså.
Fast det var lite mysigt att rida islandshästar och bada i Blue Lagoon (medan det snöade), men ja...

När jag kom hem idag fick jag present av maken och kramar av barnen.
Det var mysigt.
JAg har saknat dem massor.

Här är en liten LO jag gjorde i förra veckan till scraputmaningen. Jag utmanade mig själv att använda alla de där jädrans grejerna som jag köpt men aldrig använder. I detta fall alla primablommor. :D
Fjärilen har jag gjort själv och målat med distresser. Titeln är självklart utskuren med Robon.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott, tjejen - vilken öken att dina kollegor inte kan respektera ditt val att skippa spriten... Det konstigaste är att det är ju DU som gör det bästa valet - du hade möjligen kunnat vifta pekfingrar åt dem (fast det tror jag inte att du gjorde!) med viss rätt. Tvärtom är ju idiotiskt... Men det är väl så: sprit in, vett ut! Hann du se nåt av Island då?

Din fjärilslayout är fantastisk - förstås! ;o) Vad har du använt för penna som blivit vattenfast nog att distressmåla sen?

Sanna F sa...

GRATTIS i efterskott!!!!
Synd att din födelsedag blev sådär...

Layouten är underbar!!!!!

Sonja sa...

Det första du skrev om spriten kunde lika gärna ha kommit från mig - oj, vad jag känner igen det!!!
Jag är däremot inte nykterist i den bemärkelsen, däremot är det min rätt o bestämma när och om jag vill dricka, tycker jag! Saken är den att det blir mer o mer sällan... 'I wonder why?!'

Vacker lo:)

//Sonja

Pia sa...

vilken fin layout!! GRATTIS i efterskott på födelsedagen...

fanny sa...

Men supergrattis, tjejen! Och vilken härlig LO med massa blommor på!

Maria sa...

Mitt minne är inte vad det borde vara så GRATTIS i efterskott! *kramar*

Island låter som en så vacker och härlig plats, det är ett ställe jag drömmer om att besöka. Det låter underbart med islandshästar och bad i lagunen!
Säger som Jenny, puckade kollegor du verkar ha som inte kan acceptera och respektera att människor faktiskt är olika...

Och helt underbar LO som vanligt! Alldeles perfekt dekorerad och vacker. Du är så duktig!

Anonym sa...

Grattis i efterskott!!
Ja, fy vad töntigt det är att man ska behöva försvara inget eller litet alkoholintag. Den där layouten är så himla fin!.. ja det var bara det jag ville säga i afton. Ha det bra!

Annika sa...

Din LO är helt underbar! Så vacker!
Tråkigt med jobbarkompisarna och födelsedagen. VRMA födelsedagskramar kommer här i stora lass! Kramis!

Anonym sa...

Htlt otroligt underbar LO :-)
Grattis i efterskott!!!

Anna sa...

Stort grattis i efterskott!!!

Vilken underbart fin LO, du inspirerar mig jättemycket! :)