11 september 2006

Minisemester

Ja. Vi fick för oss att ta en snabb minisemester upp till Rättvik. Snabb var ordet. Åkte vid lunch på lördag och tillbaka hemma vid fyratiden på söndag.
Men det känns som om vi varit borta längre.

Vi hälsade på Magnus mormor och samtidigt var hans föräldrar där uppe så vi fick kika på nya gården de köpt. Galningar säger jag. 67 år och köper en gård många mil hemifrån. Glad att jag slipper fixa med den. Jättefin var den, men ändå!
Lyckliga jag fick massor av härliga fototillfällen. Här kommer lite som fanns i eller i närheten av deras gård.

En livsfarlig liten sak. Men vacker.


Bättre att äta de här om man nu ska äta något.


Den lilla tjärnen som ligger några minuter bort. Här ska jag bada i sommar!!!


Eftersom vi lämnade hemmaplan så blev det alltså inget scrappat i helgen, men jag har många idéer eftersom jag spenderade tiden på hotellrummet, efter att Samuel somnat, med att läsa senaste CK.
Så idag när Samuel sover middag tänkte jag scrappa. Om inte vädret är alldeles galet fint, för då kanske jag måste vara ute. Vi får se. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså Eivor, hon var gift med Min sambos Pappa Håkan när han levde. Så kanske på sätt och vis så blir det en extra svärmor till mig.

Lotta

Erica sa...

Vilka underbara foton! Längtar efter att få se dem scrappade!

Emma sa...

Vilka jättefina fotografier!!

Monika sa...

Å vilka jättevackra foton du tagit!