16 september 2006

En dålig dag som är bra

Idag skulle jag ha varit iväg på en scrapträff. Det hade varit så himla härligt.
Det blev inte så för jag vaknade redan fem imorse med migrän. Tog lite tabletter, värmde vetekudden och lade mig att sova igen. 6 vaknade Samuel och tyckte att han ville sova bredvid mig istället. Det fick han, men hur bra sov jag då?
Vid 6:40 puttade jag igång Magnus så han fick gå upp med Samuel.
Jag sov vidare till 8:20. Sovmorgon!
Fortfarande migrän men lyckades faktiskt ta hand om Samisen en stund utomhus medan han lekte och Magnus klippte gräset.
Ingen scrapträff i sikte dock. Mådde helskumt och tog starktabletter.
Fixade lunch åt barnen och åt en skojig låda med wallenbergare från Findus. :/
Samisen somnade och Hannah åkte på fotbollsmatch. Jag somnade också.
När Samuel vaknade åkte han iväg med Magnus och jag fick vila vidare. Så skönt. Så oerhört skönt att bara få vara när man mår dåligt.
Kl 15 vaknade jag och insåg att det var kört för scrapträffandet...
Men det var okej.
Jag var ensam hemma och fick må dåligt ifred. Chattade lite på msn och under tiden försvann migränen.

På morgonen hade jag fått ett skoj mail som gjorde mig glad, så jag överlevde väl lite på det. För att inte tala om utmärkelsen på CK igår.
Och nu på kvällen har jag scrappat lite snabbt. Inget mästerverk men ibland är det skönt att bara göra och inte bry sig alls om sånt.

Inga kommentarer: