02 december 2008

Min dag

Ja, Carina är visst jäkligt nyfiken, och nu vill hon veta hur min dag ser ut.
Såhär ser i alla fall idag ut.

06:44 Dotterns alarm ringer. Tydligen ligger hennes klocka före min... Hon stänger av. Jag hör inte om hon går upp.
06:45 ringer min klockradio. Reklam. Jag skyndar mig att stänga av så jag slipper få nån dålig reklamlåt på hjärnan hela dagen. Typ "Samglas" eller något. *ryser*
06:45.15 Jag reser mig upp, och traskar in i duschen.
07:05 Kommer ut ur duschen. Ja, man får duscha länge på morgonen. Man är trött. Det är varmt. Man vaknar i duschen helt enkelt.
07:06 Dottern kommer upprusande på övervåningen och säger att hon inte vill öppna sitt adventskalenderpaket förrän brorsan också öppnar, och jag tipsar om att hon kan väcka honom nu och säga lite tyst att han får öppna paket och äta choklad. Det borde inte vara svårt att få upp honom då tänker jag.
07:07 Jag klär på mig hemmakläderna.
07:10 Traskar vi ner för trappan hand i hand alla tre... lite problematiskt i böjen med minimala trappsteg på ena sidan. Men vi kommer ner.
07:11 Paketöppning. Sonen får en hjort i sitt paket. Bra, nu har älgen från igår en kompis. Dottern får en Deo... måttligt road. :D
07:12 Jag borstar håret, smetar in lotion och gör te.
07:14 Sonen placeras med frukost framför TVn. Det är ju julkalender gubevars. Dottern hänger med på ett hörn, fast hon redan ätit frukost. (tydligen hade hon faktiskt gått upp där när klockan ringde!)
07:20 Datorn startas och detta blogginlägg påbörjas.
07:26 Jag ger kaninerna mat och vatten. Sopbilen håller på att skrämma skiten ur dem (som om det skulle behövas, de skiter ner så bra ändå)
Det regnar ute och är jävligt tråkigt väder helt enkelt. Var är snön?
07:47 Efter dumsurfande, viktigsurfande och dotterprat så stänger jag av datorn och går och fixar till mig klart.
8:10 går vi hemifrån till förskolan. Det tokregnar ute. Sonen gör sig ingen brådska utan pratar på om ditten och datten medan jag försöker skynda på honom. Förgäves. 8:20 När vi är framme på förskolan är jag dyngsur om benen. Inga paraplyer i världen hade hjälpt. Tur jag inte kånkade med mig något.
8:21 Vinkar hejdå vid grinden och ser sonen springa iväg och leka. Jag ler i hjärtat. Såhär har det inte alltid varit med lämning. Glädje.
8:28 Efter promenad i mer regn genom skogen så kommer jag fram till busshållplatsen. Jag är nu dubbelt så blöt (kan man bli mer än genomblöt tro??) om benen. Skorna är inte roliga de heller. Bussen borde komma. Nu.
8:38 Bussen kommer äntligen... jag ber till alla högre makter att jag ska slippa skolungdomar på bussen idag.
8:40 Bussen framme vid nästa hållplats. En skola. Där kliver en massa jobbiga 6:or på. *suck* Högre makterna gillar inte mig idag.
8:50 framme vid stationen. Tar en Metro att läsa eftersom mobilbatteriet nästan är slut...
9:00 tåget kommer in, något försenat. Jag slår mig ner mittemot en sovande man som ser ut som en galen konstnär jag såg på CSI igår kväll... han gör mig illa till mods och jag byter plats. Dels för att slippa det eviga pipandet som jag hör också.
9:00-9:30 Jag lyssnar på "Simon och Ekarna" i mobilen... jag hoppas på att den ska leva lite till. Det gör den. Får sms från A-C och Carina också.
9:30 Väntar i den minimala väntkuren på att bussen ska komma. Den brukar vara försenad. Så även idag. Men den kommer vid 9:35.
9:45 kliver jag av vid jobbet och knatar den långa korridoren fram medan jag lyssnar på hur Simon introducerar sin gängliga flickvän för sin svartsjuka mor.
9:50 har äntligen datorn sparkat igång sig och jag läser igenom mailskörden. Mager sådan. Det är bra. Jag har annat att göra.
10:00-11:00 Uppdaterar personalsystem och terminerar folk till höger och vänster.
11:00-11:30 Försöker reda ut var de felaktiga kostnaderna som vi fått på vårt resultatställe ska någonstans... jag är bara på juni... nu är det december. Suckar lite... det här är inte kul....
11:40 Nä, fan, jag måste äta lite. Man får passa på att äta när ingen annan gör det, när det finns en gaffel i köket. EN! Helt sjukt.
11:45 Jag har värmt klart min lilla äckliga paj i micron. Vi har INGEN mat hemma, så det fick bli köpe-paj. Mental note to self - laga riktig mat ikväll.
12:00 Tillbaka här... jag sätter mig att skriva ner det som ska skrivas ner. Och nu ska jag fortsätta detektivarbetet med kostnaderna.
14:10 Jag hoppar över att vara med på mötet pga hostattacker. Inser att ingen kommer kunna höra vad någon säger om jag ska sitta där och hosta... Än mindre höra själv vad de säger. Det är liksom A&O om man ska skriva protokoll... Detektiverar mer istället. Väntar på att få åka hem...

Resten av dagen går väl i barnhämtningen och middagslagningens tecken... Spännande va? Nej, inte särdeles.

Inga kommentarer: