21 september 2008

Jag är helt förälskad...

...i att måla! Det är som barndomen när man färglade saker!
Jag målar och målar och målar.
Stämplar, stämplar, målar, målar.
Vilken terapi! Nu förstår jag plötsligt er stämplare.
Jag är snart redo att sätta ihop julkort! :)

19 september 2008

Julkort i september

Ja, när ska man börja annars? :D

Jag tänker inte skicka så många själv, men tänkte kanske försöka sälja lite. Nån kanske vill köpa ett par stycken. :D
Så, jag har designat mig några juliga/vintriga stämplar som jag bakade till idag. :D
En liten snögubbe, lite snöflingor. Ja, lite annat jox... kommer väl synas här i bloggen framöver. :)
Nä, nån ny kollektion blir det inte, för det har jag inte tid med... eller ork. :D

Hursomhelst.... här är ett första julkort. Trots att det var sommarvärme idag. :D

07 september 2008

Lite syltat och lite scrappat.

Dottern skulle sälja sylt och annat gott på skördemarknad idag. De samlar ihop pengar till sin klassresa i maj. :)
Så jag har kokat rabarbermarmelad och SJÄLVKLART kan jag inte göra marmelad utan att göra lite extrasnygga etiketter. :D
Dottern fick skriva på dem och jag klippte till lite rabarberliknande grejer. 8 burkar blev det och rackarns vad gott det var med rabarbermarmelad! Så nu har jag gjort en laddning till mig själv. Dock inte 8 burkar. :D



Sen har jag faktiskt scrappat!! Började igår kväll och blev klar idag. Enkel men kul att komma igång igen! Blev grymt sugen idag när jag var på skördemarknaden och såg allt fint som folk gjort.
Och så pratade vi lite vi morsor och kom fram till att en liten scrapkväll vore skoj så de kommer igång. Så det kommer bli inplanerat här under hösten. :)

31 augusti 2008

Mer kort!

Japp, jag har kortmakat lite till.

Det andra i raden har jag stansat ut med daisypuncharna... fast inte helt igenom. Tycker det blev rätt coolt.

Som synes är det återigen enkelheten som får regera. :D







29 augusti 2008

Det blev inget scrappat...

...men lite kort blev det!
Dagen blev inte alls som jag tänkt efter diverse händelser som var jobbiga, men nu ordnade det sig tror jag. vi får se....

Jag hade helt enkelt inte ro att scrappa så det blev lite kort. Kort är bra att ha på lager. :)







Primaflaskor

Nån som är intresserad av tomma flaskor? Jag har massvis...
Annars får de åka till glasåtervinningen.

Idag ska jag scrappa!!!

22 augusti 2008

Back to reality...

Jo, i måndags började jag jobba igen. OCh vad kommer som ett brev på posten? Jo, migränen. Fem dagar med 6 migräntabletter är ingen hit.
Imorgon får jag lida mig igenom migränen om den dyker upp.
Jag trotsade migränen idag och for till yttre bortre obygden och hälsade på A-C. Det blev en del kort som jag fått beställning på.
Sååå kul att pyssla lite igen! Måste göra mer! Jag ska bara......
Enkla kort, men man kan ju inte ta i så man spricker det första man gör. :D