07 september 2008

Lite syltat och lite scrappat.

Dottern skulle sälja sylt och annat gott på skördemarknad idag. De samlar ihop pengar till sin klassresa i maj. :)
Så jag har kokat rabarbermarmelad och SJÄLVKLART kan jag inte göra marmelad utan att göra lite extrasnygga etiketter. :D
Dottern fick skriva på dem och jag klippte till lite rabarberliknande grejer. 8 burkar blev det och rackarns vad gott det var med rabarbermarmelad! Så nu har jag gjort en laddning till mig själv. Dock inte 8 burkar. :D



Sen har jag faktiskt scrappat!! Började igår kväll och blev klar idag. Enkel men kul att komma igång igen! Blev grymt sugen idag när jag var på skördemarknaden och såg allt fint som folk gjort.
Och så pratade vi lite vi morsor och kom fram till att en liten scrapkväll vore skoj så de kommer igång. Så det kommer bli inplanerat här under hösten. :)

5 kommentarer:

Fanny sa...

Guuud va snyggt. Både etiketterna och layouten!!!

Anonym sa...

Hi! I'm a french scrapbooker and I just discovered your blog by following a link on another website ;-)
Just wanted to say that I love your blog, your pics, and your layouts :), even if I don't understand anything you write lol !
I will add your link in my "favorites"

Have a great day !

Scrapangel sa...

Supernice LO. Me like yr style, as usual.

Kul att göra marmelad, önskar jag var kunnig i de regionerna (köket alltså).

Ha det

Monica sa...

Mums med marmelad! Snygg layout också...

selbergmacht sa...

mmmhhhh rabarber...sehr fein!
und ein tolles LO!
liebe grüsse, carla