07 augusti 2008

Bröllopsdag

Idag har vi fyraårig bröllopsdag.
Det har vi firat genom att käka trerätters på Gondolen. Underbar utsikt och underbar mat.
Och så betalade vi bara 161:- för kalaset!

Här är bildbevis.
Vi började såklart med en liten drink. Vi som aldrig dricker. :D
Jag tog något som kallades Fräcka Fröken Fläder.
Gott. Och utsikten var inte fy skam va?



Sen blev det förrätt. Hummer! Mums.



Och varmrätt. Jag valde hjortinnanlår (tror jag det var). Magnus valde något annat... :D



Och såklart måste man ha en efterrätt också. Magnus valde kokosglass och jag valde Eriks Chokladgrunkimoj. Huuur gott som helst!!!



Och som sagt. Att bara betala 161 spänn för hela kalaset är inte fel.
Ja, det KOSTADE ju såklart inte det, men jag hade ett presentkort på 1234:- sedan jag plockade i och ur diskmaskinen och fixade på skitjobbet jag jobbade på förra våren. På två månader lyckades jag alltså klå alla andra på haket och få presentkortet, trots att de andra hade ytterligare två månader på sig. Presentkortet blev alltså mitt. Tjoho.
Och så har det tagit såhär lång tid innan vi lyckades få arslet ur vagnen och gå dit.
Men sååå najs med en sån här middag på vår bröllopsdag. :)

03 augusti 2008

Vad gör jag?

Jag sitter inte vid datorn så mycket som jag fixar här hemma i alla fall. Scrappat har jag inte gjort, men det känns inte som det gör något. Snart är det höst och kallt och då kommer jag ha massor av fina sommarbilder att scrappa. :)

Här är senaste projektet i alla fall. Ett nytt rum till dottern. Tidigare var det lila med vita stjärnor runt väggarna. Ett typiskt flickrum. Men flickan har blivit tjej och en ganska tuff sådan och gulliplutt passar inte in i hennes värld. Då gör man såhär. Ett blått rum önskades och det har hon fått. Dock med en vit fondvägg... det hade blivit lite väl mörkt annars.
Klottrade lite mönster på väggen och dagen efter åkte jag till IKEA för att leta gardiner och hittade de där! Hur matchande var inte det då??? Snacka om tur.
Soffa passar i ett tonårsrum och det är hur mysigt som helst att sitta där och titta på tv med dottern nu. :)



Så det är sånt här jag gör nu. Ses med scrap i höst sen. Lite skisser har jag petat ihop under sommaren, så jag ska bara scanna och uppdatera skissbloggen sen. :)

30 juni 2008

En hel del

I fredags var jag på minimara på papprika och det var hemskt trevligt. Länge sen jag varit där nu, så det var kul att se alla igen. :)
Jag kände mig väldigt produktiv och skapade hela fyra LOs! Jättekul!

Här kommer de:






"Bataj" betyder då såklart "bakar"

Sen ringde f.d grannen i lördags morse vid 10-tiden.
HAn behövde ett kort till sin mamma som skulle få en spa-helg i present. Och han behövde det då. :D
Så jag satte igång. JAg blev så himla inspirerad och det blev en hel liten pekbok! Jag hade velat dekorera den mer, men det fanns inte tid. Jag gjorde den på 1½ timme, och sen kom han och hämtade den.
Såhär blev den:







Tanken är att de skulle skriva sina namn (vilka det var ifrån) i rutan på sista sidan. Fotona fick jag printa från webben... det var flash så det blev till att köra med print screen! :D
Blev av med lite gnuggisar och lite mönstrat papper också. ;D

26 juni 2008

Jorå, jag lever faktiskt!

Jag har bara tagit lite sommarlov. Från det mesta.
Internetvärlden har blivit allt mer avlägsen och det är så skönt, eftersom jag i många år levt livet via datorn känns det som.
Nu har jag ett IRL-liv som jag vill njuta av. :)

Men, jag har scrappat lite. JAg var hemma hos A-C för någon vecka sen och då blev det faktiskt två LOs.
Enkla, men jag är nöjd.




Idag har jag roat mig med att åka till Huddinge Sjukhus och få nålar instuckna i mina muskler. Nu är musklerna arga och gör ont.
Så, inget mer datoriserande idag. Ut i solen.
Jag har ju semester!!!

12 juni 2008

JAg är helt död!

Fotbollsavslutning med dotterns lag. Föräldrar mot barn.
Jag har spelat fotboll... nu är jag död.
JAg är ungefär världens mest osportiga person. Jag rör mig inte mycket om jag inte måste (jag är lyckligtvis smal ändå... lyllos mig). Så att plötsligt spela fotbollsmatch är inte helt smart. Men kul.

Vi får se om jag kan röra mig alls imorgon.

19 maj 2008

Jag har scrappat!!!!!!

Lo and behold!

En enkel LO, men jag är väldigt nöjd faktiskt. De där strecken har bott i min hjärna rätt länge nu, och jag är så glad att de äntligen fick flytta över på en scrap. :D



Sen kommer ett kort från i lördags också.
Jag är inne på lite "manliga" kort. Såna utan en massa blommor. Så man kan använda dem till manly men också. :D
Jag har använt lite rolig CB-embossing så det ser ut som trä typ.

18 maj 2008

Jag har pysslat igen!

Fast inte fotat än. :D

Men igår var jag hem till A-C och pysslade. Sååå najs! JAg börjar känna scrapglädjen smyga sig på.
Jag fick till ett par kort och känner mig jättenöjd med det faktiskt.
Dessutom fick jag ju träffa söta lilleman och så lekte min son och A-Cs dotter såååå himla bra ihop. Jättekul!
MER sånt här!