30 juni 2007

En scrap och ett kort

Jag hade en liten scrapträff här idag. Hur trevligt som helst.
Oj vad fyra tjejer kan belamra ett köksbord bra! ;)

Här är en LO jag gjorde. Den handlar om min kompis i USA som ställde upp för mig när jag gjorde en hemsk upptäck som på en sekund vände uppochner på hela mitt liv. (till det bättre vet jag ju nu)
Jag saknar henne...
Titel utskuren med Robban, lite knappar från foof-a-la och papper från KI *kär*



Och så ett litet kort till min kusin som fyller imorgon. :)
Distressmålade blommor, akrylfärgsstänk och en ram från Panduro.

29 juni 2007

En färgutmaning

Det är just vad vi har på Scraputmaningen idag. Här är mitt bidrag till brun/beige/accentfärg.
Det är Samisen som vi försökte få att bada. Han ville ju INTE bada, och inte konstigt - han hade ju halsfluss.
Nu har han ju feber igen men inte halsfluss för det har vi varit och kollat minsann... så vi får vänta ut det hela.
Som tur är har jag såna där trevliga vänner som INTE är bacill-rädda och som ändå kommer hit och scrappar med mig imorgon. Jag ser sååå fram emot morgondagen! Så kul det ska bli.
Kanske kan man få se lite pärlpyssel också om man har tur.



(för den som inte fattar det, så är min accentfärg ljusblå dåråååå)

28 juni 2007

Inget att visa upp direkt...

...för jag gör saker som är hemliga. :D

Men jag måste ju skriva lite blaj ändå. Som att sonen plötsligt har 39° feber. Pang bara.
Och så måste jag skriva om den trevliga "lunchen" idag tillsammans med A-C och Malena. Även om jag fuskade och käkade lunch innan, så var det trevligt (om än lite hög ljudnivå) att sitta och prata och även diskutera sånt som INTE var scrap! Det är sällan man gör det med scrapmänniskor. :D
Efter lunchen tog jag mig till Söder och träffade msgarbo för en Latte på Sosta. Himla mumsigt måste jag säga. Sen blev det lite butiksgluttande och sen träffade jag maken med son och vi våldgästade föräldrarna en liten stund.
Sen hem och ja, det var då vi upptäckte att sonen hade feber.

Så nu sover han i alla fall och jag scrappar lite lätt...
Har gjort ett kort också men jag är inte så nöjd med det, så det får ni inte se! :D

Ett bortglömt kort

Här är ett litet kort jag gjorde till min mammas födelsedag i maj. Men det gjordes flera veckor innan faktiskt. Väldigt ovanligt för att vara jag.
Hursom så har jag glömt att visa det här på bloggen (tror jag). Bäst jag gör rätt för mig. ;)

26 juni 2007

Nu är det klippt

Sonen såg ut som ett troll.
Jag hade tänkt låta håret växa men jag kan inte. Jag gillar inte små långhåriga killar. Det bara är så...
Det är jättefint på andra barn men INTE min son. :D

Såhär såg han alltså ut idag. Innan saxen kom fram.



Och såhär tjusig blev han efter att jag fått bråka med saxen, muta med Pingu och kakor. Jag känner mig rätt duktig på att klippa bångstyriga 2.5 åringar nu. :D



Sen ett litet foto till från midsommar. Jag och sonen som plockade blommor till stången. Mest jag som plockade och tvingade honom att hålla buketten för att fota, men i alla fall. Vi kan ju låtsas att han plockade också. ;)



Nu ska jag pyssla lite tror jag...

25 juni 2007

Dalascrap

Jag har varit i Dalarna över midsommar. Vårt vanliga midsommarsällskap hade andra planer, så vi drog iväg. Det var hur mysigt som helst. SÅÅÅ skönt.
Sväronen har ju gård där uppe så vi hade ju gratis logi och det har varit kanonhärligt.
För att tacka för gästfriheten har jag gjort ett litet kort. Och maken tvättade och vaxade deras bil.

Här är kortet som jag försökte få att se lite Dala-aktigt ut. Det har jag redan fått respons på att det gör, utan att ens påpeka att så var fallet, så jag är nöjd. :)



Sen scrappade jag lite också. Första kvällen blev det den här. Det är ett foto jag inte sett tidigare, så det var roligt att scrappa det. Sonen bara två dagar gammal. Min lille plutt... tänk att han varit så liten!



Det här är ett uselt foto som är taget från videokameran och sedan gjorts om till foto. Många såna "foton" från dotterns första år då vi inte hade digitalkamera, men möjlighet att skicka "foton" från videokameran till mina föräldrar. Det var då vi bodde i USA så det var viktigt.
Gillar dock fotot som det är och ville scrappa det. Skrev FEL på journalingen och fick kladda med akrylfärg *sur*



Ja, och för att bevisa att vi faktiskt firat lite midsommar så visar jag här den vackra stången jag klädde och min lilla minifamilj som "dansar" runt den. :D

21 juni 2007

Nu är det avklarat

Jag kommer ALDRIG att vänja mig vid detta. Aldrig.
Dvs att vinka av min dotter för hennes årliga månadslånga trip till USA med sin pappa. Jag blir lika ledsen varje år och det är ett enormt tomrum som infinner sig i hjärtat innan hon äntligen landar på andra sidan pölen.
Skit i hur jobbig hon är och minitonårig tioråring. Jag älskar ju henne lika mycket för det och saknar henne sjukt mycket.

Förlåt mamma för att jag utsatte dig för detta när jag reste och BODDE där borta.... även om jag var äldre. Jag kommer aldrig vänja mig vid dessa avsked, som sagt. Aldrig.